Finansal Yetenekleri Geliştirme

Toplumsal Yatırımlarımız

ING Türkiye olarak, sorumlu bankacılık anlayışımızla iklim krizi tehdidinin olmadığı bir dünya, iyi iş ve istihdam koşullarına ve nihayetinde iyi finansal sağlığa sahip insanlar ve temel insan haklarına saygılı ve refah içinde toplumlar için çalışıyoruz.

Mevcut sosyal ve ekonomik etkilerin daha da alevlendirdiği yaşamsal zorlukların çözümüne katkıda bulunmak ve markamızın merkezinde yatan ‘sen hayatını yaşa’ felsefesini bir toplum vaadine dönüştürmek hedefiyle toplumsal yatırımlara imza atıyoruz. Böylece tüm faaliyetlerimizin etkisi ve gücünü artırarak kapsayıcı bir ekonomi ve katılımcı toplulukların inşası için eşit fırsatlar yaratıyoruz. 

Bu doğrultuda toplumsal yatırım programlarımızla ING Grubu olarak 2025 yılına dek 3 milyon kişinin finansal sağlığı ve sosyal koşullarını geliştirmeyi, istihdama erişim kazanmalarına ve finansal imkanlarını iyileştirmelerine yardımcı olmayı ve sosyal girişimlere sağladığımız destek yoluyla toplumsal refaha hizmet etmeyi hedefliyoruz. Çalışmalarımızı 3 temel alanda kararlılıkla yürütüyoruz: 

  • Finansal yetenekleri geliştirmek: 1,5 milyon kişinin, sorunlu borç ve finansal sıkıntıları aşması ve finansal güç kazanması için çalışmalara imza atıyoruz
  • Geleceğe hazır iş gücü: Yeni yeteneklerin gelişimi ve istihdamın artırılması için çalışmak. Bu kapsamda gelecekteki değişikliklerden etkilenmeyen istihdamın yaratılmasını desteklemek üzere 500.000 kişinin dijital beceriler geliştirilmesi ve istihdam yoluyla güçlendirilmesi hedefiyle yol alıyoruz.
  • Sosyal girişimler: 1 milyon kişinin sosyal girişimler tarafından geliştirilen yenilikçi çözümler yoluyla güçlendirilmesi için yerel projeler ve inisiyatifler oluşturuyor veya var olan girişimleri destekliyoruz.
ING Grubu olarak toplumsal yatırımlarımızın yeşil ve sürdürülebilir çözümlere, teknolojilere ve yetkinliklere erişimi artırarak gezegenimizin korunması ve insanların hayatta önemli buldukları şeylerin peşinden gitmek için eşit şansa sahip olması için önem taşıdığına inanıyoruz. Bu doğrultuda insanların daha iyi yarınlara kavuşmasını sağlayan, işletmelerinde veya içinde bulundukları toplumlarda olumlu değişim yaratan girişimleri ve fikir önderlerini destekliyoruz. Aynı zamanda toplumsal yatırımlarımıza çalışanlarımızın ve müşterilerimizin aktif katılımını sağlayarak yarattığımız etkiyi her geçen gün daha da güçlendiriyoruz.

ING Türkiye olarak gerçekleştirdiğimiz toplumsal yatırım projelerimiz;


Finansal Yetenekler

Turuncu Damla

ING Türkiye olarak gelecek nesillere verdiğimiz değerle, 2013 yılından bu yana devlet ilkokullarının 3. ve 4. sınıf öğrencilerine 8 hafta boyunca finansal okuryazarlık eğitimi veriyoruz. 

Türkiye’nin ilkokul öğrencilerine yönelik ilk ve tek finansal okuryazarlık eğitimi olan Turuncu Damla inisiyatifimizle, çocuklarda erken yaşta tasarruf bilinci oluşturmayı ve davranış değişikliği yaratmayı amaçlıyoruz.

Özel sektör, üniversite, kamu ve sivil toplumu içine alarak çok paydaşlı bir iş birliği modeline dayanan Turuncu Damla ile öğrencilere, sınıf öğretmenleri üzerinden kendi eğitim ortamlarında gelişim imkanları sunuyoruz. Verilen eğitimlerin etkisini ise akademik temelli analizlerle ölçümlüyoruz. Turuncu Damla eğitimi etki ölçüm sonuçları, eğitimin Türkiye dahil dünyanın birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkesinde gözlemlenen ‘rekabet eğilimindeki cinsiyet farklılığını’ tamamen ortadan kaldırdığını, eğitim alan kızlarımızın rekabete yatkınlığının, eğitim alan erkek öğrencilerimizle aynı seviyeye çıktığını ortaya koyuyor. 

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), Çocuk ve Gençlik Finans Kurumu (CYFI) gibi uluslararası platformlarda temsil edilen Turuncu Damla; 
  • ING Grubu’nun faaliyet gösterdiği 40 ülkede düzenlenen Tercih Edilen Banka Ödülleri’ne layık görüldü,
  • Amerikan Finansal Okuryazarlık Enstitüsü tarafından verilen Finansal Okuryazarlıkta Mükemmeliyet Ödülü’nün sahibi oldu,
  • Uluslararası Çocuklar ve Gençlik için Finans Ödülleri’nde finalist oldu, 
  • 13. Altın Pusula Ödülleri’nin Eğitim Kategorisi’nde En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi seçildi,
  • Stevie Uluslararası İş Ödülleri’nde, Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi kategorisinde Gümüş Ödül kazandı. 
Turuncu Damla hakkında detaylı bilgi için internet sitesini ziyaret edebilir ve güncel Etki Değerlendirme Raporu’nu inceleyebilirsiniz.


Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması

Türkiye’nin kentsel nüfusunun tasarruf alışkanlıklarını, değişimlerini, tasarruf yapma olasılıklarını saptamayı amaçlıyor ve Ekim 2011’den bu yana Ipsos iş birliğinde Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nı yürütüyoruz. 

Araştırma kapsamında Türkiye’deki “ortalama birey”in tasarruf yapıp yapmadığını ve nedenlerini, en çok kullanılan tasarruf araçlarını, bireysel gelirleri, aylık tasarruf oranını ve nakite dönüştürülebilir tasarruf miktarını aylık olarak izliyoruz. Böylece tasarrufla ilgili bilimsel veri üreterek, düşük tasarruf oranına dikkat çekmeyi ve bu alandaki istatistikî veri açığını kapatmayı amaçlıyoruz.

Bilgisayar destekli telefon görüşmesi yöntemi (CATI) ile yapılan araştırmamızı, her ay Türkiye kentsel nüfusunu temsilen NUTS1 bölgelerinde seçilen 26 ilde 800 kişiyle gerçekleştiriyor ve sonuçları 3 aylık dönemlerde internet sitemizde paylaşıyoruz.

  • Detaylı bilgi için: tasarrufegilimleri.com
  • Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması 2023 1. Çeyrek Raporu için tıklayın.
  • Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması 2023 2. Çeyrek Raporu için tıklayın.
  • Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması 2023 3. Çeyrek Raporu için tıklayın.
  • Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması 2023 4. Çeyrek Raporu için tıklayın.

 Para Mevzuları


Türkiye’nin lider tasarruf bankası olma vizyonumuz doğrultusunda, finansal sağlığın sürdürülebilir bir dünya yaratmada önemli bir rol oynadığına inanıyor ve içinde bulunduğumuz topluma karşı sorumluluğunu yerine getiren bir kurum olma gayretiyle çalışıyoruz.

Bu doğrultuda YouTube kanalımızda sade bir dilde içerikler ürettiğimiz “Para Mevzuları” video serilerimiz ile kamuoyunu finans/bankacılık konularında bilinç ve farkındalık yaratmaya odaklanıyoruz. Para Mevzuları altında yer alan Finansal Okuryazarlık video serisi Turuncu Sorular’ın her bölümünde finans, bankacılık ve ekonomi alanında merak edilen soruları, Prof. Dr. Emre Alkin moderatörlüğü ve konusunda uzman bir ING’li ile birlikte cevaplıyoruz.

Aynı zamanda, Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması video serilerinde ise Prof. Dr. Sadi Uzunoğlu ve ING Türkiye uzmanları ile birlikte Türkiye’nin tasarruf eğilimlerini analiz ediyor ve bireylerin tasarruf alışkanlıklarına ilişkin güncel verileri değerlendiriyoruz.

ING Türkiye YouTube kanalımızı izlemek ve kanala abone olmak için tıklayın.