Yeni bir özellik! Artık T.C. Kimlik Numaranız ve ING Nakit Kart / Kredi Kartı bilgilerinizle de İnternet Şubesi'ne giriş yapabilirsiniz.

ING İnternet Şubesi


Göz atın...
Vadesiz Mevduat Hesabı

EFT/Havale, fatura ödemeleri, düzenli ödeme talimatı gibi tüm bankacılık işlemleriniz için...

Vadesiz Mevduat Hesabı

Hesap Aç

Göster: 

Araçlar

Bireysel İnternet Şubesi - İşlemler
HESAPLAR
  • Varlıklarım
  • Hesaplarım
    • Hesap Ekstresi
    • Destek Hesap Hareketleri
    • Rumuz Tanımlama *
  • Dekont 
  • Hesap Açılışı*
  • Turuncu Hesap Açılış
  • Likit Hesap Değişiklik
  • Öncelikli Hesap Seçim
GÜVENLİK / ŞİFRE İŞLEMLERİ 
  • Güvenlik İşlemleri 
    • Yetki Seviyesi Kısıtlama 
    • Tarih/Saat Kısıtlama
    • IP Kısıtlama *
    • Hesap Kısıtlama 
    • Kullan-at! Şifre Sistem Değişikliği
    • Anahtarlık Aktivasyon 
  • Şifre İşlemleri 
    • Parola Değişikliği 
    • İnternet/Mobil Bankacılık Şifre Değişikliği
    • Telefon Bankacılığı Şifre Değişikliği
    • Kart Şifre İşlemleri
      • Kredi Kartı Şifre Belirleme
      • Nakit Kart Şifre Belirleme*
  • İnternet Şube Limit İşlemleri 
    • Limit Artırma
    • Limit Azaltma
  • Bilgi Güncelleme 
    • Kişisel  Bilgiler
    • Diğer Bilgileri
    • Adres Bilgileri
    • İletişim Bilgileri
    • İletişim Tercihleri
    • İletişim Tercihleri Görüntüleme
    • İletişim Tercihleri Güncelleme
  • En Son Yaptığınız İşlemler
HAVALE / EFT 
  • Havale İşlemleri 
    • Hesaplarım Arası Havale*
    • Başka Hesaba Havale *
    • IBAN'a Havale *
    • Nakit Karta Havale *
    • İsme Havale *
    • Kayıtlı Havale
    • Havale Görüntüleme 
    • Son 10 Havale
  • EFT İşlemleri 
    • Hesaba EFT
    • IBAN'a EFT
    • Kredi Kartına EFT
    • İsme EFT
    • Kayıtlı EFT
    • EFT Görüntüleme 
    • Son 10 EFT
    • Geç EFT
  • Düzenli EFT/Havale 
    • Yeni Talimat Girişi
    • Talimat Görüntüleme/Değiştirme
  • Kredi Kartından EFT/Havale
KARTLAR
  • Kredi Kartı Bilgileri
    • Kart Bilgileri
    • Hesap Özeti
    • Dönem İçi İşlemler
  • Kredi Kartı Borç Ödeme
    • ING Kredi Kartım*
    • Başka ING Kredi Kartı*
    • Başka Banka Kredi Kartı *
    • Otomatik Borç Ödeme Talimatı
  • Kart İşlemleri
    • Karta Hesap Ekleme / Çıkarma *
    • Otomatik Kredi Kartı Limit Arttırımı
    • Kredi Kartı Şifre İşlemleri
    • İnternetten Alışveriş
    • Hesap Kesim Tarihi Değiştirme
    • Nakit Kart Şifre İşlemleri*
    • Nakit Kart ATM Çekim Limiti
  • Kredi Kartından Nakit
    • Nakit Avans *
    • Taksitli Avans
    • Kartta Kredi
  • Kredi Kartından EFT/Havale
  • Sanal Kredi Kartı
    • Limit Tanımlama
    • Limit Sıfırlama
ÖDEMELER
  • Ödemeler 
    • Fatura Ödemeleri *
    • Bağış İşlemleri *
    • Vergi Ödemeleri *
    • Trafik Cezası *
    • Geçiş Ücreti Ve İdari Para Cezası *
    • Karayolları Geçiş Ücreti
    • Özel Sigorta Ödemeleri *
    • Cep Telefonu Paket/TL/Cep Lira Yükleme*
    • Okul Ödemeleri * 
    • Konut Üye Ödemesi
  • Ödeme Talimatı
    • Talimat Girişi *
    • Talimat İptali *
    • Talimat Hesap Değiştirme * 
  • Belediye Ödemeleri 
    • IBB Ödemeleri
    • IBB Hal Ödemeleri
    • Kuşadası BLD. Ödemeleri
    • Yenimahalle BELD. Ödemeleri
    • Kadıköy BELD. Ödemeleri
    • Kütahya BELD. Ödemeleri
    • Ankara Büyükşehir  BELD. 
  • Görüntüleme 
    • Talimat Bilgileri
    • Talimatlı Fatura Borçları
    • Ödeme Bilgileri
    • Şans Oyunu Ödemeleri Görüntüleme * 
  • OYAK Ödemeleri 
    • OYAK Üye Ödemesi *
    • Tahsilat Görüntüleme 
  • ING Bireysel Emeklilik Ödeme 
    • Talimat Girişi
    • Talimat Görüntüleme / İptal 
  • SGK Ödemeleri
  • Kredi Ödemeleri
    • Kredi Borç Bilgileri*
    • Kredi Borç Ödeme
YATIRIM
  • Risk Profil Anketi
  • Repo 
    • Repo
    • Repo Görüntüleme
    • Repo Oranları
    • Repo Hesaplama 
  • Bono/Tahvil 
    • TL Cinsi Bono/Tahvil Alış*
    • TL Cinsi Bono/Tahvil Satış*
    • Döviz Cinsi Bono/Tahvil Alış*
    • Döviz Cinsi Bono/Tahvil Satış*
    • Bono/Tahvil Portföyü
    • Bono/Tahvil Hareketleri
    • Bono/Tahvil Oranları
  • Fon 
    • Nakit Fon Alış
    • Nakit Fon Satış
    • Emirli Fon Alış
    • Emirli Fon Satış
    • Fon Emir İptali
    • Yatırım Fonları Portföyü
    • Fon Hareketleri
    • Fon Fiyatları 
    • Getirimetre 
  • Döviz 
    • Döviz Alış *
    • Döviz Satış *
    • Çapraz Kur (Arbitraj)
    • Kur Bilgileri 
  • Vadeli Hesaplar 
    • Hesap Açılış *
    • Vadeli Hesap İşlemleri *
    • Vade Sonu Bakiyeleri
    • Mevduat Oranları
    • Faiz Hesaplama 
  • ING Ara Ödemeli 
    • Hesap Açılış
    • Hesap Görüntüleme
    • Faiz Hesaplama
    • Faiz Oranları
  • Yatırım Ekstresi 
    • Ekstre Görüntüleme
  • Varlık Durum Raporu
  • İhale İşlemleri 
    • TL İhale Giriş
    • YP İhale Giriş
    • İhale Hesaplama
    • İhale İptal
    • İhale Görüntüleme 
  • Turuncu Hesap 
    • Hesap Açılış
    • Hesap Görüntüleme
    • Faiz Hesaplama
  • ING Birikimli Turuncu Hesap
    • Hesap Tanımlama
    • Talimat Değişiklik/İptal
  • VOB
    • Teminat Yatırma
    • Teminat Çekme
    • Teminat Hareketleri
    • Emir
    • Emir ve Nakit Hareketleri Raporları
  • ING Fon Paketi
    • Hesap Açılış
    • Hesap Değişiklik/İptal
    • Fon Satış
    • Fon Emir İptal
    • Hareket İzleme
    • Portföy İzleme
  • ING Fon Biriktiren
    • Hesap Açılış
    • Hesap Değişiklik/İptal
    • Fon Satış
    • Fon Emir İptal
    • Hareket İzleme
    • Portföy İzleme
  • Para Biriktiren Hesap
    • Hesap Tanımlama
    • Hesap Görüntüleme
ÇEK - SENET
  • ING Çeklerim
    • ING Çek Defterleri
    • Keşide Edilen ING Çekleri
  • Tahsil/Teminat Çekleri
  • Senet İşlemleri 
ING MOBİL
  • Cep Şube/Tablet Şube Aktivasyon
  • Cep Şube /Tablet Şube İptal
BAŞVURULAR
  • Kredi Kartı
    • Asıl/Ek Kart Başvuru
    • Başvuru Durumu
  • Sanal Kart Başvurusu
  • İhtiyaç Kredisi
    • Başvuru
    • Kredi Oranları
    • Ödeme Planı
  • Destek Hesap 
    • Başvuru/Limit Artışı
  • ING Günlük Paket 
    • Başvuru
    • Başvuru Durumu
* Günsonu çalışma saatleri içerisinde geçici olarak işlem yapılamaz. Havale işlemleri ise gün sonu işlemleri süresince talimatlı olarak alınır.

Bireysel İnternet Şubesi - İşlem Limit ve Saatleri
                                                       BANKACILIK İŞLEMLERİ                         
İşlem Adı Para Birimi Alt Limit Üst Limit İşlem Saati
EFT TL 10 100.000 Hafta içi 09:00-16:00
Geç EFT TL 10 100.000 Hafta içi 16:00-17:15
Havale/Virman* TL 0,01 Limitsiz 7 gün / 24 saat
Havale/Virman* YP 0,01 Limitsiz 7 gün / 24 saat
3.Şahsa Havale* TL 1 100.000 7 gün / 24 saat
3.Şahsa Havale* USD 1 40.000 7 gün / 24 saat
Fatura Ödemeleri TL 0,01 25.000 7 gün / 24 saat
                                                       HESAP İŞLEMLERİ   
Vadeli Hesap Açma* TL 5.000 Limitsiz 7 gün / 24 saat
Vadeli Hesap Açma / Kapama* USD 2.000 Limitsiz 7 gün / 24 saat
O/N Vadeli Hesap Açma* TL 4.000 100.000 7 gün / 24 saat
                                                     YATIRIM İŞLEMLERİ   
Likit Fon Alış/Satış TL 1 100.000 Hafta içi 08:30-13:45 Limit 100.000 TL
Hafta içi 13:45-16:00 Limit 50.000 TL
Hafta içi 16:00-17:00 İşlem Yapılamaz
Hafta içi 17:00-08:30 Limit 50.000 TL
Tatil günleri boyunca toplam Limit 50.000 TL
Valörlü Fon Alış TL 1 100.000 7 gün / 24 saat
Her Valörlü Fon için Limit 100.000 TL
Tatil günleri boyunca toplam Limit 100.000 TL
Valörlü Fon Satış TL 1 100.000
Döviz Alış USD 1 150.000 17:45-08:45 arası Limit 100.000 USD
Döviz Satış USD 1 150.000 17:45-08:45 arası Limit 100.000 USD
Arbitraj USD 1 100.000 Hafta içi 09:00-17:30
Repo Bağlama TL 250 500.000 Hafta içi 09:30-13:30
HB/DT Alış 5 500.000 7 gün / 24 saat
Tatil günleri boyunca toplam Limit 500.000 TL
HB/DT Satış 5 500.000
                                                      KREDİ KARTI İŞLEMLERİ 
Kredi Kartı Nakit Avans* TL 0,01 7.500 7 gün / 24 saat
Kredi Kartı Ödemesi* TL 0,01 Limitsiz 7 gün / 24 saat

* Günsonu çalışma saatleri içerisinde geçici olarak işlem yapılamaz. Havale işlemleri ise gün sonu işlemleri süresince talimatlı olarak alınır.

Kurumsal İnternet Şubesi - İşlemler
HESAPLAR
  • Varlıklarım
  • Hesaplarım
    • Hesap Hareketleri
    • Rumuz Tanımlama *
  • Hesap Ekstresi
  • Dekont 
  • Hesap Açılışı*
  • Öncelikli Hesap Seçim
  • Üye İşyeri - POS
GÜVENLİK / ŞİFRE İŞLEMLERİ 
  • Güvenlik İşlemleri 
    • Tarih/Saat Kısıtlama
    • IP Kısıtlama *
    • Hesap Kısıtlama 
    • Kullan-at! Şifre Sistem Değişikliği
    • Anahtarlık Aktivasyon 
  • Şifre İşlemleri 
    • İnternet/Mobil Bankacılık Şifre Değişikliği
  • İnternet Şube Limit İşlemleri 
  • Kullanıcı Bilgileri
    • Kullanıcı Bilgileri Güncelleme
  • En Son Yaptığınız İşlemler
HAVALE / EFT 
  • Havale İşlemleri 
    • Hesaplarım Arası Havale*
    • Başka Hesaba Havale *
    • IBAN'a Havale *
    • Nakit Karta Havale *
    • İsme Havale *
    • Kayıtlı Havale
    • Havale Görüntüleme 
    • Son 10 Havale
  • EFT İşlemleri 
    • Hesaba EFT
    • IBAN'a EFT
    • Kredi Kartına EFT
    • İsme EFT
    • Kayıtlı EFT
    • EFT Görüntüleme 
    • Son 10 EFT
    • Geç EFT
  • Düzenli EFT/Havale 
    • Yeni Talimat Girişi
    • Talimat Görüntüleme/Değiştirme
  • Kredi Kartından EFT/Havale
KARTLAR
  • Kredi Kartı Bilgileri
    • Kart Bilgileri
    • Hesap Özeti
    • Dönem İçi İşlemler
  • Kredi Kartı Borç Ödeme
    • ING Kredi Kartım*
    • Başka ING Kredi Kartı*
    • Başka Banka Kredi Kartı *
ÖDEMELER
  • Ödemeler 
    • Fatura Ödemeleri *
    • Bağış İşlemleri *
    • Vergi Ödemeleri *
    • Trafik Cezası *
    • Geçiş Ücreti Ve İdari Para Cezası *
    • Karayolları Geçiş Ücreti
    • Özel Sigorta Ödemeleri *
    • Cep Telefonu Paket/TL/Cep Lira Yükleme*
    • Okul Ödemeleri * 
    • Konut Üye Ödemesi
  • Ödeme Talimatı
    • Talimat Girişi *
    • Talimat İptali *
    • Talimat Hesap Değiştirme * 
  • Belediye Ödemeleri 
    • IBB Ödemeleri
    • IBB Hal Ödemeleri
    • Kuşadası BLD. Ödemeleri
    • Yenimahalle BELD. Ödemeleri
    • Kadıköy BELD. Ödemeleri
    • Kütahya BELD. Ödemeleri
    • Ankara Büyükşehir  BELD. 
  • Görüntüleme 
    • Talimat Bilgileri
    • Talimatlı Fatura Borçları
    • Ödeme Bilgileri
  • SGK Ödemeleri 
  • Kredi Ödemeleri
    • Kredi Borç Bilgileri*
YATIRIM
  • Repo 
    • Repo
    • Repo Görüntüleme
    • Repo Oranları
    • Repo Hesaplama 
  • Bono/Tahvil 
    • TL Cinsi Bono/Tahvil Alış*
    • TL Cinsi Bono/Tahvil Satış*
    • Döviz Cinsi Bono/Tahvil Alış*
    • Döviz Cinsi Bono/Tahvil Satış*
    • Bono/Tahvil Portföyü
    • Bono/Tahvil Hareketleri
    • Bono/Tahvil Oranları
  • Fon 
    • Nakit Fon Alış
    • Nakit Fon Satış
    • Emirli Fon Alış
    • Emirli Fon Satış
    • Fon Emir İptali
    • Yatırım Fonları Portföyü
    • Fon Hareketleri
    • Fon Fiyatları 
    • Getirimetre 
  • Döviz 
    • Döviz Alış *
    • Döviz Satış *
    • Çapraz Kur (Arbitraj)
    • Kur Bilgileri 
  • Vadeli Hesaplar 
    • Hesap Açılış *
    • Vadeli Hesap İşlemleri *
    • Vade Sonu Bakiyeleri
    • Mevduat Oranları
    • Faiz Hesaplama
  • Yatırım Ekstresi 
    • Ekstre Görüntüleme
  • İhale İşlemleri 
    • TL İhale Giriş
    • YP İhale Giriş
    • İhale Hesaplama
    • İhale İptal
    • İhale Görüntüleme 
  • VOB
    • Teminat Yatırma
    • Teminat Çekme
    • Teminat Hareketleri
    • Emir
    • Emir ve Nakit Hareketleri Raporları
  • ING Paydos Yok Hesap
    • Hesap Tanımlama
    • Hesap Götünüleme
    • Hesap Faiz Götüntüleme
    • Hesap Faiz Oranları
ÇEK - SENET
  • ING Çeklerim
    • ING Çek Defterleri
    • Keşide Edilen ING Çekleri
  • Tahsil/Teminat Çekleri
  • Senet İşlemleri 
ONAY - YETKİ
  • Kurumsal/Ticari İşletmeler 
    • Görüntüleme
    • Onay/İptal
    • Onay Yetkileri
DBS İşlemleri
  • Ana Firma İşlemleri
    • Fatura BorçGörüntüleme
  • Bayi İşlemleri
    • Bayi Fatura BorçGörüntüleme
    • Bayi Fatura Ödeme
MAAŞ İŞLEMLERİ
  • Giriş İşlemleri
    • Tutar Giriş
    • Öncellikli Ödemeler ile Giriş
    • Dosya Yükleme
  • Ödeme İptal
  • Görüntüleme İşlemleri

BAŞVURULAR
  • İhtiyaç Kredisi
    • Kredi Oranları
    • Ödeme Planı
 * Günsonu çalışma saatleri içerisinde geçici olarak işlem yapılamaz. Havale işlemleri ise gün sonu işlemleri süresince talimatlı olarak alınır.

Kurumsal İnternet Şubesi - İşlem Limit ve Saatleri
                                                       BANKACILIK İŞLEMLERİ                         
İşlem Adı Para Birimi Alt Limit Üst Limit İşlem Saati
EFT TL 10 1.000.000 Hafta içi 09:00-16:00
Geç EFT TL 10 500.000 Hafta içi 16:00-17:15
Havale/Virman* TL 0,01 Limitsiz 7 gün / 24 saat
Havale/Virman* USD 0,01 500.000 7 gün / 24 saat
3.Şahsa Havale* TL 1 10.000.000 7 gün / 24 saat
3.Şahsa Havale* USD 1 500.000 7 gün / 24 saat
SWIFT TL 0,01 1.000.000 7 gün / 24 saat
Fatura Ödemeleri TL 0,01 25.000 7 gün / 24 saat
                                                       HESAP İŞLEMLERİ   
Vadeli Hesap Açma* TL 5.000 100.000 7 gün / 24 saat
Vadeli Hesap Açma / Kapama* USD 2.000 Limitsiz 7 gün / 24 saat
O/N Vadeli Hesap Açma* TL 5.000 100.000 7 gün / 24 saat
                                                     YATIRIM İŞLEMLERİ   
Nakit Fon Alış/Satış TL 1 100.000 Hafta içi 08:30-13:45 Limit 100.000 TL
Hafta içi 13:45-16:00 Limit 50.000 TL
Hafta içi 16:00-17:00 İşlem Yapılamaz
Hafta içi 17:00-08:30 Limit 50.000 TL
Tatil günleri boyunca toplam Limit 50.000 TL
Valörlü Fon Alış TL 1 100.000 7 gün / 24 saat
Her Valörlü Fon için Limit 100.000 TL
Tatil günleri boyunca toplam Limit 100.000 TL
Valörlü Fon Satış TL 1 100.000
Döviz Alış USD 1 150.000 17:45-08:45 arası Limit 100.000 USD
Döviz Satış USD 1 150.000 17:45-08:45 arası Limit 100.000 USD
Arbitraj USD 1 100.000 Hafta içi 09:00-17:30
Repo Bağlama TL 250 500.000 Hafta içi 09:30-13:30
HB/DT Alış TL 5 500.000 7 gün / 24 saat
Tatil günleri boyunca toplam Limit 500.000 TL
HB/DT Satış TL 5 500.000
                                                      KREDİ KARTI İŞLEMLERİ 
Kredi Kartı Nakit Avans* TL 0,01 7.500 7 gün / 24 saat
Kredi Kartı Ödemesi* TL 0,01 Limitsiz 7 gün / 24 saat

* Günsonu çalışma saatleri içerisinde geçici olarak işlem yapılamaz. Havale işlemleri ise gün sonu işlemleri süresince talimatlı olarak alınır.

Merak Ettikleriniz

İnternet Şube işlemlerinde Explorer kaynaklı sorunlar yaşıyorum, nasıl çözebilirim?
ING Bank yeni İnternet Şubesi, Internet Explorer 8 ve üzeri versiyon tarayıcılarla uyumlu çalışmaktadır. Gerçekleştireceğiniz işlemlerde sorun yaşamamak için uygulamanız gereken işlem adımlarını görebilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi’nde EFT işlem saat aralığı ve limiti nedir?
İnternet Şubesi'nden hafta içi 09:00 - 17:15 saatleri arasında EFT işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Günlük EFT limiti maksimum 100.000 TL'dir.

Başa dön

İnternet Şubesi’nden kredi kartımın borcunu ödeyebilir miyim?
İnternet Şubesi Kartlar menüsü Kredi Kartı Borç Ödeme adımından ödemek istediğiniz kartı seçerek ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi’nde işlem yapmadan EFT/Havale kaydı girebilir miyim?
Evet. İnternet Şubesi Havale - EFT menüsü Havale İşlemleri adımından "Kayıtlı Havale"yi seçtikten sonra "Kayıt Ekle" butonu ile yeni kayıt oluşturabilirsiniz.

Başa dön

Hesap hareketlerimi İnternet Şubesi'nde nasıl görüntüleyebilirim?
Hesaplar menüsü Hesaplarım adımından geçmiş hesap hareketlerinizi inceleyebilirsiniz. İnternet Şubesi'nden sadece son 1 yıl içindeki hesap hareketlerini görüntüleyebilirsiniz. Son 1 yıldan önceki hesap hareketleriniz için size en yakın şubemize başvurabilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi'nde işlem yaparken internet bağlantım kesildi. İşlemin gerçekleştiğini nasıl kontrol edebilirim?
"İşleminiz başarı ile tamamlanmıştır." mesajını almadan internet bağlantınız kesilir ya da bilgisayarınızda herhangi bir sorun oluşursa 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı'nı arayarak işleminizin durumunu öğrenebilirsiniz.

Başa dön

Karta havale işlem adımı hangi durumlarda kullanılmaktadır?
Havale yapmak istediğiniz kişinin hesap bilgilerine sahip değilseniz ama kart numarasını biliyorsanız, "Karta Havale" işlem adımını kullanabilirsiniz.
Önce hangi hesabınızdan para göndermek istediğinizi seçin. Havale yapacağınız kartın numarasını girin. Onay ekranında alıcı ad ve soyadını gördükten sonra göndermek istediğiniz tutarı yazarak işleminizi tamamlayın.

Başa dön

Telefonuma gelen bildirimler ne işe yarar?
iPhone, iPad, Android ve bazı BlackBerry cihazlarda bulunan bildirim özelliği sayesinde Cep Şifre ile otomatik olarak İnternet Şubesi’ne giriş yapabilirsiniz. Bu rahatlıktan faydalanmak için ING Mobil uygulamayı indirirken "ING Mobil size bildirim göndermek istiyor" mesajına onay vermeniz gerekmektedir.
İnternet Şubesi’ne giriş yaparken gelen bildirimlerde "Evet"i seçerseniz Cep Şifre sisteme otomatik olarak girilecek, "Hayır"ı seçerseniz açık olan Internet Şubesi oturumunuz sonlandırılacaktır.
ING Mobil uygulamanın aktivasyonunu birden fazla cihazda tamamladıysanız, bildirimler her cihazınıza gelecek ve Evet/Hayır seçeneğiniz tüm cihazlarınız tarafından algılanacaktır.

Başa dön

İnternet Şubesi’nden kredi kartı hesap kesim tarihinden sonra yaptığım harcamaları görüntüleyebilir miyim?
Kartlar menüsü Kredi Kartı Bilgileri adımından "Dönem İçi İşlemler"i seçerek hesap kesim tarihinden sonra yapılan harcamalarını görüntüleyebilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi’nden kredi kartımdan nakit avans çekebilir miyim?
Kartlar menüsü Kredi Kartından Nakit adımından nakit avans çekebilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi’nden “Başka Banka Kredi Kartı” için düzenli EFT talimatı verebilir miyim?
Hayır.

Başa dön

İnternet Şubesi’nden yaptığım EFT/Havale işlemini iptal ettirmek/düzeltmek istiyorum, ne yapmalıyım?
İnternet Şubesi'nden yaptığınız EFT/Havale işlemleri için iptal/düzeltme taleplerinizi 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı aracılığı ile iletebilirsiniz. Şubelerimizden yaptığınız EFT/Havale işlemlerindeki iptal/düzeltme taleplerinizi şubelerimizden iletebilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi işlem limitlerimi nasıl kontrol edebilirim?
İnternet Şubesi'ne ilk kez giriş yaptığınızda işlem limitlerinizi belirlemeniz istenecektir. Bu limitleri daha sonra değiştirmek için  Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsünden İnternet Şube Limit İşlemleri adımını kullanabilirsiniz. Limit değişimlerinde İnternet Şubesi parolanızı girmeniz gerekmektedir.
 

Başa dön

İnternet Şubesi'nden Destek Hesap başvurusu gerçekleştirebilir miyim, limitimi arttırabilir miyim?
Evet, Başvurular menüsü Destek Hesap adımından başvurunuzu gerçekleştirebilir, limit artış talebinizi iletebilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi'nden TL vadeli hesap açılışında işlem limiti var mıdır?
İnternet Şubesi'nden TL vadeli hesap açılışında alt limit 5.000 TL olup üst limit bulunmamaktadır. Ancak hesap açılış bakiyesi 100.000 TL'nin fazla olan hesaplar artı bir gün valör olur.

Başa dön

Düzenli ödeme talimatı nasıl verilir?
Düzenli ödeme talimatı işlemlerinizi İnternet Şubesi Ödemeler menüsü Otomatik Ödeme Talimatı adımından veya 0850 222 0600 Telefon Bankacılığı’nı arayarak yapabilirsiniz.

Başa dön

Destek Hesap’ımı İnternet Şubesi’nden takip edebilir miyim?
Destek Hesap’ınızın detay ve hareketlerini İnternet Şubesi Hesaplar menüsü Hesaplarım adımından takip edebilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi’nden nasıl Destek Hesap (KMH) açabilirim?
Bireysel müşterilerimiz İnternet Şubesi Başvurular menüsü Destek Hesap adımı Başvuru/Limit Artışı seçeneğinden Destek Hesap başvurusu yapabilmektedir.

Başa dön

İnternet Şubesi'nden başvurumu yaptım ama cep telefonuma linkli SMS mesajı (WapPush) gelmedi. Ne yapmalıyım?
Bazı cep telefon numaraları, GSM operatörü tarafından toplu SMS gönderimlerine karşı kapatılmış olabilir. Bunun için operatörünüze başvurarak hattınızı toplu SMS gönderimine açık hale getirmeli ve tekrar başvuru yapmalısınız.
Wap push telefonunuza gelmiyorsa cep telefonunuzun marka ve modeline göre ayarlarını kontrol etmelisiniz. Bu ayarlara operatörünüzü arayarak ulaşabileceğiniz gibi telefonunuzun yetkili servisine danışarak da yardım alabilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi’nden başkasına ait bir ING Bank kredi kartı'nın borcunu ödeyebilir miyim?
İnternet Şubesi Kartlar menüsü Kredi Kartı Borç Ödeme adımından "Başka ING Kredi Kartı"nı seçtikten sonra ödemek istediğiniz kartın 16 haneli numarasını girip ödeme yapabilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi güvenliğinizi nasıl sağlıyoruz?
İnternet Şubesi’nden gerçekleştireceğiniz işlemlerin güvenliğini sağlamak için birçok önlem alıyoruz:
  • "Tek Kullanımlık Şifre" sistemi ile İnternet Şubesi girişlerinizin güvenliğini sağlıyoruz. 
  • EFT / Havale işlemleri için işlem limitleri belirleme imkanı sunuyoruz.
  • Ek güvenlik uygulamaları ile İnternet Şubesi üzerindeki kontrolünüzün artmasını sağlıyoruz. Bu önlemler ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için lütfen tıklayın.
  • İnternet Şubesi şifrenizi arka arkaya 3 kez hatalı girerseniz, şifrenizi otomatik olarak bloke ediyoruz. Yeni şifrenizi sadece 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı’ndan ya da size en yakın şubemizden alabiliyorsunuz.
  • "Uyarı Sistemi" sayesinde İnternet Şubesi’nden, 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı’ndan veya şubelerimizden kişisel bilgi değişikliği yapıldığında ve belirlenen alt limit tutarınızın üzerinde para transferi gerçekleştirildiğinde kayıtlı cep telefonu ve e-posta adresinize mesaj göndererek sizi bilgilendiriyoruz. 
  • Güvenli oturum kullanıyoruz. İnternet Şubesi, standart bir HTTP oturumu olarak değil "secure" nitelikli HTTPS oturumu olarak açılır. HTTPS protokolü kullanırken tarayıcınızda bir asma kilit ikonu belirir. Bu ikona çift tıkladığınızda açılan sertifika penceresinde "title" (başlık) alanında “esube.ingbank.com.tr” adresi görülmelidir.
  • Dışarıdan gelebilecek saldırıları önlemek için teknolojimizi sürekli olarak yeniliyoruz. 
  • İnternet Şubesi'nde 128 bit şifrelemeli güvenlik programı kullanıyoruz. Browser üzerinde yapılan şifrelemeye ek olarak server üzerinde de şifreleme yaparak güvenlik seviyesini yükseltiyoruz. 
Güvenli İnternet Bankacılığı için sizin yapabileceklerinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Başa dön

IP kısıtlama işlemini İnternet Şubesi'nden nasıl yapabilirim?
IP kısıtlama işlemi için Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsü Güvenlik İşlemleri adımını kullanabilirsiniz. IP kısıtlama iptalini Bireysel müşterilerimiz 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı'ndan ya da şubelerimizden, Kurumsal müşterilerimiz ise sadece şubelerimizden gerçekleştirebilir. Yaptığınız değişiklikler Mobil Bankacılık için de geçerli olacaktır.

Başa dön

İnternet Şubesi için ek güvenlik uygulamaları nelerdir?
İnternet Şubesi işlemlerinizin güvenliğini arttırmak için geliştirdiğimiz ek güvenlik uygulamalarından faydalanabilirsiniz. 

Tarih/Saat Kısıtlama 
  • İnternet Şubesi'ne giriş yapılabilecek günleri ve saat aralığını belirleyebilir, istediğiniz tarih aralığında giriş yapılmasını engelleyebilirsiniz.  
  • Hem Bireysel hem de Kurumsal müşterilerimiz içindir.
  • İnternet Şubesi Güvenlik/Şifre İşlemleri menüsü Güvenlik İşlemleri adımından kendiniz tanımlayabilirsiniz.
  • İptal işlemlerini 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı'ndan veya size en yakın şubemizden gerçekleştirebilirsiniz.

IP Kısıtlama
  • İnternet Şubesi'ne girişte kullanacağınız sabit IP veya IP aralığını tanımlayabilir, böylece farklı IP numaralarından erişilmesini kısıtlayabilirsiniz.
  • Hem Bireysel hem de Kurumsal müşterilerimiz içindir.
  • İnternet Şubesi Güvenlik/Şifre İşlemleri menüsü Güvenlik İşlemleri adımından kendiniz tanımlayabilirsiniz.
  • İptal işlemlerini 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı'ndan veya size en yakın şubemizden gerçekleştirebilirsiniz.

Hesap Kısıtlama
Bireysel müşterimiz iseniz;
  • Seçtiğiniz hesaplarınızın İnternet Şubesi'nde hiç görünmemesini ve hesaplarınızdan işlem yapılmamasını sağlayabilirsiniz. 
  • İnternet Şubesi Güvenlik/Şifre İşlemleri menüsü Güvenlik İşlemleri adımından kendiniz tanımlayabilirsiniz.
  • İptal işlemlerini 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı'ndan veya size en yakın şubemizden gerçekleştirebilirsiniz.
Kurumsal müşterimiz iseniz;
  • Sadece hesaplarınızın İnternet Şubesi'nde hiç görünmemesini seçebilirsiniz. 
  • "Hesap Kısıtlama" uygulaması tanımlama ve iptal işlemlerini size en yakın şubemizden gerçekleştirebilirsiniz.

Yetki Tanımlama
  • İnternet Şubesi için yetki tanımlaması yapabilir, 4 seviyeden birini tercih edebilirsiniz:
    • Tam Yetkili Kullanıcı: Tüm parasal işlemleri gerçekleştirebilirler, herhangi bir kısıtlama mevcut değildir.
    • Çok Yetkili Kullanıcı: Tüm parasal işlemleri gerçekleştirebilirler ancak EFT / Havale menülerinde sadece Kayıtlı EFT / Havale ve Kendi Hesabıma Havale işlemlerini yapabilirler, diğer EFT / Havale menüleri bu kullanıcılara kapalıdır.
    • Az Yetkili Kullanıcı: İnternet Şubesi'ni bilgi alma amaçlı kullanabilir, kayıtlı EFT / Havale ve Kendi Hesabıma Havale işlemlerini gerçekleştirebilirler. Bu kullanıcılara Yatırım İşlemleri, Fatura Ödemeleri ve diğer parasal işlem menüleri kapalıdır. 
    • Yetkisiz Kullanıcı: İnternet Şubesi'ni sadece bilgi alma amaçlı olarak kullanabilirler. EFT /  Havale, Yatırım İşlemleri, Fatura Ödemeleri ve diğer tüm parasal işlem menüleri kapalıdır.
  • Yetki tanımlama ile ilgili işlemlerinizi gerçekleştirebileceğiniz kanallar:
    • İnternet Şubesi: Güvenlik/Şifre İşlemleri menüsü Güvenlik İşlemleri adımından yetki tanımlama ve bireysel müşteriler için yetki azaltma işlemleri.
    • 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı: Bireysel müşteriler için yetki azaltma, yetki arttırma ve kayıtlı EFT / Havale işlemleri ekleme ve çıkarma işlemleri.
    • ING Bank Şubeleri: Hem bireysel hem de kurumsal müşteriler için yetki azaltma, yetki arttırma kayıtlı EFT / Havale işlemleri ekleme ve çıkarma işlemleri. 
  • Yetki azaltma ve arttırma işlemlerinde kullanıcıların Kayıtlı EFT / Havale listesi korunmaktadır. 
  • Bireysel müşterilerimiz için yetki tanımlama işlemi sadece İnternet Şubesi için geçerlidir, 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı’nda yetki kısıtlaması olmadan tüm işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
  • Yaptığınız değişiklikler Mobil Bankacılık için de geçerli olacaktır.

Başa dön

Güvenli İnternet Bankacılığı için bilinmesi gereken 10 ipucu nedir?
  1. Kolay tahmin edilebilecek şifreler oluşturmaktan kaçının. Şifrelerinizi, bankamız personeli de dahil olmak üzere, kimseyle paylaşmayın. Şifrenizi sanal klavye ile girmeyi tercih edin.
  2. İnternet Şubesi’ne erişmek için mutlaka adres çubuğuna www.ingbank.com.tr adresini yazdıktan sonra sağ üst köşedeki Bireysel ya da Kurumsal butonunu tıklayın. Herhangi bir e-postada veya başka bir internet sitesinde bulunan link’i tıklayarak şifrenizi girmeyin.
  3. İnternet Şubesi’ne giriş yaptığınızda adresin "https://" olup olmadığını kontrol edin. “https://”in sonunda bulunan “s” harfi ve internet tarayıcınızda yer alan kapalı kilit işareti bu sayfanın güvenli olduğunu gösterir. Şüphelendiğiniz durumlarda kapalı kilit ikonuna çift tıklayarak açılacak sertifikada verilen “ www.ingbank.com.tr “ ibaresinin olduğunu kontrol edin. 
  4. İnternet Şubesi’nden çıkarken her zaman “Çıkış” butonunu kullanın.
  5. Günlük işlem limitleri belirleyin. 
  6. ING Bank adı ve logosunu taşıyor olsa bile e-posta ile talep edilen bilgileri vermeyin. Kişisel bilgileriniz veya şifreniz ile ilgili işlemler hiçbir şekilde e-posta yoluyla yapılmamaktadır. Böyle bir durumla karşılaşırsanız lütfen hemen 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı’nı arayın.
  7. İnternet Şubesi’ne giriş yaptığınızda karşınıza çıkan ilk ekrandaki “En Son Ziyaret Saati” bilgisini kontrol edin. Son ziyaretin sizin tarafınızdan yapılmadığını görürseniz lütfen hemen 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı’nı arayın.
  8. Tarih/Saat Kısıtlama, IP Kısıtlama, Hesap Kısıtlama ve Yetki Tanımlama gibi ek güvenlik uygulamalarımızdan faydalanın. Bu uygulamalar ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için lütfen tıklayın
  9. İnternet Cafe gibi ortak kullanıma açık bilgisayarlardan İnternet Şubesi’ne giriş yapmayın. Ortak kullanımlı bilgisayarlarda virüs ve casus yazılımların yoğun olarak bulunduğu için şifrelerinizin üçüncü kişilerin eline geçme riski yüksektir.
  10. Bilgisayarınızı virüslerden ve casus yazılımlardan (Trojan) koruyun. Bunun için:
  • Antivirüs programı yüklediğinizden ve düzenli olarak güncellediğinizden emin olun. E-postalarınızı açarken dikkat edin, özellikle toplu gönderim yapılan ve tanımadığınız kişilerden gelen e-postaları antivirüs yazılımı ile taramadan geçirin.
  • Antivirüs programı yüklediğinizden ve düzenli olarak güncellediğinizden emin olun. E-postalarınızı açarken dikkat edin, özellikle toplu gönderim yapılan ve tanımadığınız kişilerden gelen e-postaları antivirüs yazılımı ile taramadan geçirin.
  • Kuruldukları bilgisayarda bilgi toplayan ve bu bilgileri üçüncü kişilere gönderen “casus yazılımlar”dan (Trojan) korunmak için mutlaka Antitrojan, AntiSpyware ve Güvenlik Duvarı (Firewall) kullanın.
  • Bilgisayarınıza iyi bir internet güvenlik programı yükleyin, düzenli olarak güncelleyin ve aktive edildiğinden emin olun. Bu program bilgisayarınızdan gerçekleşen tüm işlemlerde casus yazılımlara karşı sürekli olarak kontrol yapar.
  • Kullandığınız işletim sistemi yazılımını güncel tutun.
  • Güvenli olmayan internet sitelerinden program/dosya indirmeyin, bu dosyaları çalıştırmayın.
  • Lisanslı programlar kullanın.

Başa dön

Phishing nedir?
Phishing, dolandırıcıların Kredi Kartı / Nakit Kart numaranızı, şifrelerinizi ve kişisel bilgilerinizi sahte e-posta gibi yöntemlerle ele geçirmeye çalıştığı e-dolandırıcılık yöntemidir.

ING Bank hiçbir şekilde kart, şifre ve kişisel bilgilerinizi e-posta ile talep etmez. Eğer şüphelendiğiniz bir e-posta alırsanız, lütfen hemen 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı’nı arayın.

Başa dön

"Tek Kullanımlık Şifre" sistemi nedir?
İnternet Şubesi’ne girişlerinizde en üst düzeyde güvenlik sağlamak için keylogger, screen logger gibi şifre yakalayıcı programları etkisiz hale getiren tek kullanımlık şifre sistemini kullanıyoruz. Bu sistemde İnternet Şubesi’ne her girişiniz için farklı tek kullanımlık şifre üretilir, bir kere kullandığınız şifre tekrar kullanılamaz hale gelir. 

Bireysel müşterilerimiz tek kullanımlık şifrelerini Cep Şifre ile üretebilir ya da SMS Şifre’den faydalanabilir; kurumsal müşterilerimiz Anahtarlık Şifre’yi kullanabilir.

Cep Şifre
  • Cep telefonunuza ya da iPad’inize indirebileceğiniz ING Mobil uygulaması içindeki araçlardan biridir. iPhone, iPad, iPod Touch, Blackberry ve Android işletim sistemli, Java destekleyen mobil cihazlarda kullanılabilir.
  • Cep Şifre’yi kullanmak için ING Mobil içindeki Cep Şifre menüsüne tıkladıktan ya da İnternet Şubesi içindeki Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsünden “Cep Şifre” seçiminizi yaptıktan sonra ilgili adımları takip edebilirsiniz.
  • Cep Şifre kullanıyorsanız ve İnternet Şubesi’ne giriş yaparken cep telefonunuzda internet bağlantısı varsa, siz tek kullanımlık şifrenizi yazmakla uğraşmazsınız. Kullanıcı adınızı ve şifrenizi bilgisayar ekranına yazdıktan sonra telefonunuzun bildirim özelliği* sayesinde ekranda çıkan bildirime “Evet” diyerek tek kullanımlık şifrenizi otomatik olarak sisteme girebilirsiniz. Cep telefonunuzda internet bağlantısı yoksa Cep Şifre’nin sizin için ürettiği 6 haneli şifreyi İnternet Şubesi’ndeki “şifre” alanına yazarak girişinizi tamamlayabilirsiniz.
* Bildirim özelliği ile otomatik giriş iPhone, iPad, Android ve bazı Blackberry cihazlarda kullanılabilmekte olup ING Mobil uygulamayı indirirken “ING Mobil size bildirim göndermek istiyor” mesajına onay vermeniz gerekmektedir.
** ING Cep Şifre kurulumu yaptığınız cep telefonunuzun kayıp, çalıntı veya arıza durumunda en kısa sürede 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı ya da şubeniz ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.


SMS Şifre
  • Tek kullanımlık şifreniz, İnternet Şubesi’ne girişiniz sırasında cep telefonunuza SMS ile gönderilir. 
  • SMS Şifre’yi kullanmak için İnternet Şubesi Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsünden “SMS Şifre” seçiminizi yaptıktan sonra ilgili adımları takip edebilirsiniz.

Anahtarlık Şifre
  • Sadece kurumsal müşterilerimizin* kullanabileceği bir sistemdir. Bankamızdan temin edeceğiniz anahtarlık ile İnternet Şubesi’ne giriş yaparken tek kullanımlık şifre üretirsiniz.
  • Anahtarlık ücreti 30 TL olup, başvuru anında hesabınızdan otomatik tahsil edilir.
  • Anahtarlık Şifre’yi kullanmak için İnternet Şubesi Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsü Anahtarlık Aktivasyon adımından aktivasyonunuzu gerçekleştirebilirsiniz.
* Mevcut anahtarlığı olan Bireysel müşterilerimiz “Anahtarlık Şifre” kullanmaya devam edebilirler ancak Bireysel müşterilerimize yeni anahtarlık temin edilmeyecektir.

Başa dön

İnternet şubesinden otomatik ödeme talimatıyla vergi ve SSK faturası ödeyebileceğim kurumlar nelerdir?
Kurum listesini görmek için tıklayın.

Başa dön

İnternet şubesinden otomatik ödeme talimatıyla su faturası ödeyebileceğim kurumlar nelerdir?
Kurum listesini görmek için tıklayın.

Başa dön

İnternet şubesinden otomatik ödeme talimatı doğalgaz faturası ödeyebileceğim kurumlar nelerdir?
Kurum listesini görmek için tıklayın.

Başa dön

İnternet şubesinden otomatik ödeme talimatıyla elektrik faturası ödeyebileceğim kurumlar nelerdir?
Kurum listesini görmek için tıklayın.

Başa dön

İnternet şubesinden otomatik ödeme talimatı verebileceğim diğer kurumlar nelerdir?
Kurum listesini görmek için tıklayın.

Başa dön

İnternet şubesinden otomatik ödeme talimatıyla telefon faturası ödeyebileceğim kurumlar nelerdir?
Kurum listesini görmek için tıklayın.

Başa dön

Cep Şifre nedir? Nasıl kullanılır?
Cep telefonunuza ya da iPad'inize indirebileceğiniz ING Mobil'in tek kullanımlık şifre üretme uygulamasıdır. iPhone, iPad, iPod Touch, Blackberry ve Android işletim sistemli, Java destekleyen mobil cihazlarda kullanılabilir. 
  • Cep Şifre'yi kullanmak için ING Mobil içindeki Cep Şifre menüsündeki veya İnternet Şubesi Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsü Cep Şifre adımındaki yönlendirmeleri takip edebilirsiniz. 
  • Cep Şifre kullanıyorsanız ve İnternet Şubesi’ne giriş yaparken cep telefonunuzda internet bağlantısı varsa, siz tek kullanımlık şifrenizi yazmakla uğraşmazsınız. Kullanıcı adınızı ve şifrenizi bilgisayar ekranına yazdıktan sonra telefonunuzun bildirim özelliği* sayesinde ekranda çıkan bildirime "Evet" diyerek tek kullanımlık şifrenizi otomatik olarak sisteme girebilirsiniz. Cep telefonunuzda internet bağlantısı yoksa Cep Şifre'nin sizin için ürettiği 6 haneli şifreyi İnternet Şubesi’ndeki "şifre" alanına yazarak girişinizi tamamlayabilirsiniz.
  • Cep ve Tablet Şube girişlerinizde, Cep Şifre otomatik olarak üretilerek kimliğinizin doğrulanması için kullanılacaktır.
 * Bildirim özelliği ile otomatik giriş iPhone, iPad, Android ve bazı Blackberry cihazlarda kullanılabilmekte olup ING Mobil uygulamayı indirirken “ING Mobil size bildirim göndermek istiyor” mesajına onay vermeniz gerekmektedir.
 **ING Cep Şifre kurulumu yaptığınız cep telefonunuzun kayıp, çalıntı veya arıza durumunda en kısa sürede 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı ya da şubeniz ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

Başa dön

Tek Kullanımlık Şifre sistemi nedir?
İnternet Şubesi’ne girişlerinizde en üst düzeyde güvenlik sağlamak için keylogger, screen logger gibi şifre yakalayıcı programları etkisiz hale getiren tek kullanımlık şifre sistemini kullanıyoruz. Bu sistemde İnternet Şubesi’ne her girişiniz için farklı tek kullanımlık şifre üretilir, bir kere kullandığınız şifre tekrar kullanılamaz hale gelir.

Bireysel müşterilerimiz tek kullanımlık şifrelerini Cep Şifre ile üretebilir ya da SMS Şifre’den faydalanabilir; kurumsal müşterilerimiz Anahtarlık Şifre’yi kullanabilir.

Başa dön

Cep Şifre kullanıcısıyım ama SMS Şifre’ye dönmek istiyorum. Ne yapmalıyım?
İnternet Şubesi Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsü Güvenlik İşlemleri adımından "Tek Kullanımlık Şifre Değişikliği"ni seçerek SMS Şifre'ye dönebilirsiniz.

Başa dön

Anında Şifre nedir?
ING Kredi Kartı veya ING Nakit Kart sahibiyseniz, Anında Şifre sayesinde İnternet Şubesi kullanıcı kodu ve şifrenizi güvenli bir şekilde alabilirsiniz.

Anında Şifre'den faydalanabilmek için sistemimizde kayıtlı telefon numaranızın güncel olması gerekmektedir. Cep telefonunuzu güncellemek için size en yakın şubemizi ziyaret edebilirsiniz.

Kart sahibi değilseniz kullanıcı kodu ve şifrenizi 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı'nı arayarak 2 ve 2'yi tuşlayıp alabilirsiniz.

Başa dön

SMS Şifre Nedir? Nasıl Kullanılır?
Tek kullanımlık şifrenizin İnternet Şubesi'ne girişiniz sırasında cep telefonunuza SMS ile gönderildiği sistemdir. 

SMS Şifre’yi kullanmak için İnternet Şubesi Güvenlik/Şifre İşlemleri menüsünden SMS Şifre seçiminizi yaptıktan sonra ilgili adımları takip edebilirsiniz.

Başa dön

Kullanıcı kodu ve şifremi nasıl alabilirim?
Kullanıcı kodunuzu ilk defa alıyorsanız şubeniz ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Herhangi bir ING Kartı sahibiyseniz şifrenizi Anında Şifre ile kolaylıkla alabilirsiniz. Kartınız yoksa şifrenizi almak için 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı’ndan 2 ve 2'yi tuşlayabilirsiniz.

Başa dön

İnternet Şubesi’nde Anahtarlık Şifre nasıl aktive edilir?
Anahtarlık Şifre aktivasyonunuzu İnternet Şubesi Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsü Güvenlik İşlemleri adımı "Anahtarlık Aktivasyon" seçeneğinden gerçekleştirebilirsiniz.
Açılacak ekrandaki yönlendirmeleri izleyerek, anahtarlık ile tek kullanımlık şifre üretilir. Üretilen şifreyi “Aktivasyon Kodu” alanına yazıp “Tamam” butonunu tıklayarak “Anahtarlık Şifre” aktif duruma getirilir. Anahtarlık aktive edildikten sonra kullanıcının İnternet Şubesi oturumu otomatik olarak sonlanacaktır.

Başa dön

İnternet Şubesi girişlerinde kullanılan SMS Şifre, daha sonraki işlemler içinde kullanılabilir mi?
Hayır kullanılamaz. SMS Şifre sistemsel bir güvenlik önlemidir ve sadece o işleme özgüdür.

Başa dön

İnternet Şubesi kullanıcı kodumu/şifremi unuttum, Telefon Bankacılığı’ndan yardım alabilir miyim?
İnternet Şubesi kullanıcı kodunuzu/şifrenizi unutmanız halinde 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı'nı arayıp 2 ve 2'yi tuşlayarak alabilirsiniz.

Başa dön

Kullanıcı kodumu nasıl değiştirebilirim?
Kullanıcı kodunuz sabit olup değişiklik yapılamamaktadır.

Başa dön

İnternet Şubesi’nde kredi kartı şifremi nasıl belirleyebilirim?
Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsü Şifre İşlemleri adımından "Kredi Kartı Şifre Balirleme"yi seçerek kredi kartı şifrenizi belirleyebilirsiniz.

Başa dön

Anahtarlık Şifre’nin senkronizasyonu bozulursa ne yapılmalıdır?
Anahtarlık Şifre'nizin senkronizasyonunun bozulması halinde 0850 222 0 600 Telefon Bankacılığı ya da şubelerimiz aracılığıyla anahtarlığınızın yeniden senkronize edilmesi gerekmektedir.

Başa dön

Kimler Anahtarlık Şifre yöntemini kullanabilir?
Kurumsal İnternet Şubesi müşterilerimiz Anahtarlık Şifre kullanabilirler. Bireysel müşterilerimize Cep Şifre veya SMS Şifre yöntemleri tavsiye edilmekte, yeni Bireysel kullanıcılara Anahtarlık Şifre verilmemektedir. Ancak hali hazırda anahtarlık sahibi olan Bireysel müşteriler Anahtarlık Şifre kullanmaya devam edebilirler.

Başa dön

Anahtarlık Şifre nedir? Nasıl kullanılır?
  • Sadece kurumsal müşterilerimizin kullanabileceği bir sistemdir. Bankamızdan temin edeceğiniz anahtarlık ile İnternet Şubesi’ne giriş yaparken tek kullanımlık şifre üretirsiniz. 
  • Anahtarlık ücreti 30 TL olup, başvuru anında hesabınızdan otomatik tahsil edilir. 
  • Mevcut anahtarlığı olan Bireysel müşterilerimiz "Anahtarlık Şifre" kullanmaya devam edebilirler. 

Başa dön

İnternet Şubesi şifremi nasıl değiştirebilirim?
Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsü Şifre İşlemleri adımından "İnternet/Mobil Bankacılık Şifre Değişikliği"ni seçerek İnternet Şubesi şifrenizi değiştirebilirsiniz.
Müşterilerimizin güvenliği açısından İnternet Şubesi şifresinin üç ayda bir değiştirilmesi zorunludur.

Başa dön

İnternet Şubesi parolamı nasıl belirleyebilirim?
İnternet Şubesi'ne ilk kez giriş yapan müşterilerimiz şifre değişikliğini yaptıktan sonra parolalarını belirlerler. Parola en az 5, en fazla 8 karakter olmalıdır. Parola büyük küçük harfe duyarlı olduğu için parolayı oluştururken ve giriş yaparken buna dikkat edilmelidir.
Parola değişiklikleri Güvenlik / Şifre İşlemleri menüsü Şifre İşlemleri adımından "Parola Değişikliği" seçilerek gerçekleştirilebilir.

Başa dön