POS Üye İş Yeri - SSS


Göster: 

Merak Ettikleriniz

POS Destek Hattı numarası nedir?

0850 222 0 767 arayarak POS’unuzla ilgili her türlü teknik destek hizmeti alabilirsiniz

Üye İş Yeri Ücretleri’ne nasıl ulaşabilirim?

POS oranlarıyla ilgili detaylı bilgiyi İnternet Şubesi, Üye İşyeri menüsünden veya size en yakın ING şubesine uğrayarak öğrenebilirsiniz. 

POS çalışma şartlarında değişiklik talebi yapabilir miyim?

Çalışma şartlarınız ile ilgili değişiklikler için şubenizden destek alabilirsiniz

Farklı bir bankanın POS'u varken ING POS'u talep edebilir miyim?

Evet edebilirsiniz.

POS anlaşmalı kurumları nelerdir?

Beko, Profilo, İngenico, Olivetti, Hugin

Nereden rulo talebi yapabilirim?

Size en yakın ING Şubesine uğrayarak rulo talep edebilirsiniz.

POS arızalarımı nereye bildirebilirim?

Arıza bildirimlerinizi 0850 222 0 767 numaralı telefondan POS Destek Hattı’mıza yapabilirsiniz.

Üye iş yeri ekstreme nasıl ulaşabilirim?

0850 222 0 767 numaralı POS Destek Hattı’ndan veya size en yakın ING şubemizden ulaşabilirsiniz.

POS iptalimi nereden yapabilirim?

POS iptalinizi en yakın ING şubesine başvurarak ya da 0850 222 0 767 numaralı POS Destek Hattı’nı arayarak yapabilirsiniz. 

POS hata mesajları nelerdir?

1. Tekrar Deneyin – NA

Not Answer anlamına gelir. Bu sorunu çözebilmenin ortak yolu paralel hat çekerek telefon cihazı ile hattı dinlemektir.

POS cihazı arama yaptığında ya IEN numarası çalıyor fakat cevap vermiyor.
  • Bu durum karşısında yapılacak işlem normal telefon cihazı ile pos cihazının aradığı numarayı arayın hala cevap vermiyorsa veya arada bir cevap veriyorsa pos cihazının aradığı numarayı başka bir IEN numarasına yönlendirin. Arızalı IEN numarasını bankaya bildiriniz. 
POS cihazı arama yaptığında IEN numarası meşgul çalıyor ise;
  • Bu durum karşısında yapılacak işlem normal telefon cihazı ile pos cihazının aradığı numarayı arayın meşgul çalıyorsa veya arada bir cevap veriyorsa pos cihazının aradığı numarayı başka bir IEN numarasına yönlendirin. Arızalı IEN numarasını bankaya bildiriniz. 
POS cihazı arama yapar fakat telefon hat sesinde bir değişiklik olmaz sürekli ses devam eder.
  • POS cihazı arızalı olabilir. Normal telefon cihazı ile POS cihazının aradığı numarayı arayın cevap alıyorsanız başka bir POS cihazı ile tekrar deneyin. 
2. Tekrar Deneyin TO

TO Time Out anlamına gelir.

Cihaz Tekrar Deneyin – TO veriyor ise;
  1. Cihazın bağlantı ayarları üzerinden geçilerek kontrol edilir. 
  2. Başka bir IEN numarası ile tekrar deneyiniz. 
3. Printer silik yazıyor ya da boş kâğıt çıkarıyor

Printer silik yazıyor
  • Cihaz üzerinde kullanılan adaptörde sıkıntı olabilir, adaptör elektrikten çıkarılıp tekrar bağlanır ve bir çıktı alınarak sorun kontrol edilir. 
Printer kağıdın sadece tek tarafına yazıyor yarısı boş çıkıyor.
  • Printer kapağı yerine oturmamıştır. Kapak tekrar açılıp kapatılır. 
Printer boş kâğıt çıkartıyor.
  • Rulo POS üzerine ters takılmış olabilir. Kâğıdın alttan gelerek printer’a konulduğundan emin olun. Rulo üzerine tırnak ile çizik atıldığında siyah leke oluşması gerekir. 
4. POS’a Elektrik Gelmiyor

POS üzerindeki ışıklar yanmıyor, POS açılmıyor 
  1. POS üzerine gelen adaptör ve kablolar kontrol edilir, tüm kablloların adaptör ve posa takılı olduğundan emin olunur 
  2. Adaptörün prize takılı olduğundan ve prizin sağlam olduğundan emin olunur. 
5. ADSL Bağlantı kurulamadığı durumda kontrol edilecek adımlar:
  

  • Kullandığınız ethernet kablosunun sağlam olduğundan emin olunuz.
  • Statik IP kullanıyorsanız aynı IP adresinin network üzerinde başka bir cihazda kullanılmadığından emin olunuz. 
  • Dinamik IP kullanıyorsanız cihazın fişini çekip, tekrar takınız. Cihaz yeniden IP adresi alacaktır. 
  • Modemin internete bağlı olduğundan emin olunuz. İş yerinde PC varsa internet bağlantısını kontrol ediniz. 

Başvuru için gerekli evraklar nelerdir?

Şahıs firmaları için gerekli evraklar;

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Vergi levhası
  • İmza beyannameleri 
  • Varsa Gerçek Tüzel kişi adına başvuru yapan kişinin vekaletnamesi ve nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Varsa özel izinler ve belgeler

Ticari ortaklıklar için gerekli evraklar;

  • Ticaret Sicil Gazetesi
  • Ticaret Sicil Yetki Belgesi
  • Vergi levhası
  • İmza sirküleri
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi

ING Cebimde POS nedir?

ING Cebimde POS mobil telefonunuz ile ödeme alabilmenizi sağlayan inovatif bir ING ürünüdür.

ING Cebimde POS nasıl çalışır?

ING Cebimde POS uygulamasında satış işlemi gerçekleştirmek istediğiniz tutarı girerek veya önceden tanımladığınız ürünlerden birini seçerek, müşterinin kartını telefonunuzun NFC okuyucusuna dokundurduğunuzda ödeme işlemi gerçekleşir.

ING Cebimde POS uygulamasında ödeme kabul etmek için bir limit var mı?

Ödemelerinizi artık temassız işlem limiti olmadan da sadece kart şifre girişi yaparak güvenli bir şekilde yapabilirsiniz.

Temassız özelliğe sahip herhangi bir Mastercard, VISA veya Troy banka kartı veya kredi kartı kabul edilebilir. Dijital cüzdanlardan ödeme kabul edebilirsiniz. Örn: (Paramara, ING Mobil) Bu durumda iki telefonun NFC’lerinin birbirine yaklaştırılması gerekir.

ING Cebimde POS uygulamasını kullanmak için telefonum yeterli özelliklere sahip mi?

ING Cebimde POS Uygulaması minimum Android 5.0 işletim sistemli bir telefon ile çalışır.

ING Cebimde POS Uygulaması sürekli açık kalabilir mi? Tekrardan giriş yapmam gerekiyor mu?

Uygulamadaki zaman aşımı süresi 15 dakikadır. 15 dakika dolduğunda kullanıcı otomatik olarak uygulamadan çıkar ve giriş ekranına yönlendirilir.

ING Cebimde POS ile hangi işlemleri kabul edebilirim?

Temassız kredi kartı, banka kartı (nakit kart) ve e-Cüzdan işlemlerini kabul edebilirsiniz.

Cihazımın ING Cebimde POS aktivasyonunu sonlandırmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Sol tarafta bulunan menüden "POS Listem" sekmesine girerek aktivasyonunu sonlandırmak istediğiniz POS seçmeniz gerekmektedir. Sonra "Aktivasyonu Sonlandır" butonuna basarak aktivasyonunuzu sonlandırabilirsiniz.

İşyerime bağlı farklı bir cihazın ING Cebimde POS aktivasyonunu sonlandırmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Sol tarafta bulunan menüden “POS Listem” sekmesine girerek aktivasyonunu sonlandırmak istediğiniz POS için “Aktivasyonu Sonlandır” button’una basın. Aktivasyonu sonlandırılan POS için işyeri sahibine SMS ile bilgi verilir. 

ING Cebimde POS ile ödeme alamıyorum, ne yapmalıyım?

  • Cihazınızın internete bağlı olduğundan emin olun. 
  • NFC ayarlarınızı kontrol edin ve NFC özelliğinin aktif olduğundan emin olun.
  •   Konum servislerinizi kontrol edin ve açık olduğundan emin olun. 

Sorununuz devam ediyorsa 0850 222 0 767 numaralı telefondan POS Destek Hattı’mızı arayarak destek alabilirsiniz.

ING Cebimde POS uygulamasında POS’larımın geçmiş işlemlerini nasıl görüntülerim?

Sol tarafta yer alan menüden “İşlem Geçmişi” sekmesine girerek POS’unuzdan gerçekleştirilmiş işlemleri görebilirsiniz. Eğer işyeri sahibi iseniz, ek POS’larınızdan gerçekleştirilmiş işlemleri de görebilirsiniz.

ING Cebimde POS uygulamasında işlem detaylarını nasıl görüntülerim?

ING Cebimde POS uygulamasında satış işlemi gerçekleştirmek istediğiniz tutarı girerek veya önceden tanımladığınız ürünlerden birini seçerek, müşterinin kartını telefonunuzun NFC okuyucusuna dokundurduğunuzda ödeme işlemi gerçekleşir.

ING Cebimde POS uygulaması içerisinde satış işlemimi iptal/iade etmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Sol tarafta yer alan menüden “İşlem Geçmişi” sekmesine girerek belli bir işlemi seçtikten sonra, İptal/İade butonuna basmanız gerekir. Eğer işyeri sahibiyseniz, diğer POS’larınızdan geçen işlemleri de iptal edebilirsiniz.

ING Cebimde POS uygulamasında Ek POS tanımlamak istiyorum.

Sol tarafta yer alan menüden “POS Listem” sekmesine girerek ek POS talep etmek istediğiniz üye işyeriniz için “+” butonuna basın. Bir işyerinin altına maksimum 3 adete kadar POS ekleyebilirsiniz. Yeni tanımlanan POS, bir cihaz ile ilişkilendirilene kadar aktif değildir.

ING Cebimde POS uygulamasında ek POS’u nasıl aktive ederim?

Çalışanınızın telefonuna ING Cebimde POS uygulamasını indirdikten sonra; kendi TCKN ve cep telefonu, doğum yeri ve tarihi bilginizi ve telefonunuza gelen doğrulama sms’ini uygulamaya girmelisiniz. Sonrasında karşınıza gelen POS listesinden bu telefon ile ilişkilendirmek istediğiniz POS’u seçerek aktivasyonu sağlayabilirsiniz.

ING Cebimde POS uygulaması içerisinde POS’larıma isim vermek istiyorum.

Sol tarafta yer alan menüden "POS Listem" sekmesine girerek isim vermek istediğiniz cihazı seçin. "POS'u isimlendir" butonuna basarak istediğiniz ismi girebilirsiniz.

ING Cebimde POS'ta gün sonu almak için ne yapmam gerekiyor?

Yapılan işlemler için gün sonu ING Cebimde POS tarafından otomatik alınır.