Tarihçe

ING Grubu olarak, Türkiye pazarına 2007 Aralık ayında Oyak Grubu'ndan Oyak Bank'ın %100 hissesini satın alarak girdik. 7 Temmuz 2008'den itibaren, ING Bank olarak Türkiye’deki bireysel ve kurumsal müşterilerimize dünya standardında finansal hizmet sunmaya başladık. Özünde dijitalleşme ve inovasyon olan marka stratejimizin ışığında, 2019 yılında finans sektörünün değişimindeki öncü tavrımızı ve bankacılık lisansı olan bir teknoloji şirketi olma anlayışımızı vurgulayacak şekilde "Bank" ifadesini ismimizden çıkardık. Artık yalnızca ING’yiz ve sahip olmadıklarımızla gurur duyuyoruz.

ING Grubu olarak; Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika, Asya ve Avustralya kıtalarında, toplam 40 ülkede, 53 bini aşkın çalışanımız ile bireysel ve kurumsal müşterilerimize hizmet sunuyoruz. Global stratejimiz olarak benimsediğimiz "İleriyi Düşün" (Think Forward) yaklaşımıyla, müşterilerimizin özel ve iş hayatlarında her zaman bir adım önde olmalarını mümkün kılmayı hedefliyoruz. Yeni nesil bankacılık konusundaki iddiamızı da arkamıza alarak, dijital bankacılıkta büyüme odaklı bir strateji benimsiyoruz.

Bizim için bankacılık, "her zaman, her yerden kolay, zahmetsiz ve hızlı finansal çözümler sağlayan bir yol arkadaşı” olmak. Yeni nesil bankacılığın öncülerinden biri olarak, inovatif ürün ve hizmetler sunarken, müşterilerimize şubelerimiz, dijital kanallarımız, sağladığımız stratejik iş ortaklıklarımız ve mobil satış gücümüz ile ulaşıyoruz. 

Türkiye'nin sürdürülebilir ekonomik büyümesine paralel olarak belirlediğimiz bankacılık stratejimiz ile tasarruf ve inovasyon konularına daha fazla odaklanıyoruz. Sunduğumuz akıllı finansal çözümlerle, şirketlerin hem Türkiye'de hem de faaliyet gösterdikleri diğer ülkelerdeki ana bankaları olmayı hedefliyoruz. Global ağımız, tecrübemiz ve bilgi birikimimizle uluslararası ticaret yapan KOBİ, Ticari ve Kurumsal müşterilerimizin yatırımlarına danışmanlık ve finansman desteği sağlıyoruz. 

Sorumlu bankacılık anlayışımızla, toplumsal yatırımların en az ekonomik yatırımlar kadar önemli olduğuna inanıyoruz. İçinde bulunduğumuz topluma karşı sorumluluklarımızı yerine getirebilmek için, birçok toplumsal yatırıma da imza atıyoruz. 

• Lider tasarruf bankası olma hedefimizi destekleyecek şekilde, Turuncu Damla adı altında bir sosyal sorumluluk projesi hayata geçirdik ve ilkokul öğrencilerine tasarruf odaklı finansal okuryazarlık eğitimi vermeye başladık. Bugüne kadar 8 ilde, 335 okulda, 39.740 öğrenciye ulaşan programımız, aynı zamanda sonuçlarına dair bilimsel ölçümleme yapılması itibarıyla da öncü olma özelliği taşıyor. 

• Türk ekonomisinin en önemli sorunlarından biri olan düşük tasarruf oranlarına dikkat çekmek ve bu alandaki istatistiki veri eksikliğinin giderilmesine katkıda bulunmak için, 2011 yılından bu yana Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nı yürütüyoruz. 

• Toplumsal cinsiyet eşitliğini her zaman destekleyen bir kuruluş olarak, kadınların sosyal ve ekonomik olarak güçlenmesine olanak tanıyan birçok projeye destek veriyoruz. Hayata geçirdiğimiz ING Olimpik Kızlar Projesi ile 2021 yılına ertelenen Tokyo Olimpiyatları'nda Türkiye adına yarışmak için hazırlanan 8 kadın sporcunun resmi sponsorluğunu üstleniyoruz. 

• Toplumsal yatırımlar kapsamında, sanatı ve sporu desteklemeye hız kesmeden devam ediyor, ING Türkiye Basketbol Süper Ligi’nin isim sponsoru ve basketbolun değişmeyen rengi olmaktan gurur duyuyoruz.

• Aile şirketlerinin kurumsallaşmasına ve rekabet güçlerinin artmasına katkıda bulunmak amacıyla, Boğaziçi Üniversitesi işbirliği ile ING Nesilden Nesile Yönetim Akademisi programını yürütüyoruz.